Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Banner

Výživa

Tipy a rady pro rodiče 1 – Výživa sportovců

Když se velmi talentovaní, motivovaní a dobře trénování sportovci sejdou na závodech, je hranice mezi vítězstvím a porážkou velmi tenká. Zásadní rozdíl tkví v přístupu k detailům. Strava ovlivňuje výkon a potraviny, které volíme při tréninkovém programu i při závodech ovlivní kvalitu tréninku i výsledky závodu.
 
Sportovci si musí být vědomi svých výživových cílů a toho, jaký výživový režim zvolit,aby své cíle splnili.
 
Strava může mít výrazný dopad na trénink a správná strava napomáhá dlouhodobě udržovat intenzitu tréninku, aniž by sportovci podléhali nemocem nebo zranění. Volba správné výživy také může přispět ke snadnějšímu přizpůsobení se tréninkové zátěži. Každý sportovec je jiný, a tak neexistuje jen jeden způsob stravování, který y vždy splňoval požadavky všech sportovců. Potřeby se také během roku mění a sportovci musí být dostatečně přizpůsobiví, aby zvládali tyto potřeby uspokojit. 
 
Klíčovým bodem je přijímat takové množství energie, aby zůstali zdraví a podávali dobré výkony. Pokud je příjem příliš vysoký, narůstá objem tělesného tuku, pokud je naopak zase příliš nízký, klesá výkonnost a výsledkem může být vznik onemocnění. Klíčovou živinou pro budování zásob energie jsou sacharidy. Sportovci musí znát potraviny, které uspokojí jejich potřebu sacharidů a na tyto by měli při své stravě klást důraz. Potraviny bohaté na bílkoviny jsou důležité pro výstavbu a obnovu svalů, ale vyvážená strava skládající se z běžných potravin obecně poskytuje více než dostatek bílkovin. I správně zvolená vegetariánská strava může potřebu bílkovin uspokojit. Vyvážená a zdraví prospěšná strava bohatá na živiny,která uspokojuje potřeby energie a je založena převážně na zelenině, ovoci, luštěninách, mase, obilovinách,olejích a sacharidech, by měla zajistit dostatečný přísun vitamínů a minerálů.
 
Správná hydratace je pro výkon také důležitá. Příjem tekutin před, při a po cvičení je důležitý především v teplém počasí. Doplňování soli je důležité při nadměrném pocení. Je třeba varovat sportovce před bezhlavým užíváním potravinových doplňků.Správná hydratace je pro výkon také důležitá. Příjem tekutin před, při (kde je to třeba a vhodné) a po cvičení je důležitý především v teplém počasí. Doplňování soli je důležité při nadměrném pocení. Je třeba varovat sportovce před bezhlavým užíváním potravinových doplňků
 
Zdroj: www.coerver.cz ( s jeho souhlasem ) 
Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz