Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Zajímavosti

Obhajoba systému rozvoje mládeže

Článek dr. Votíka Systém žákovských fotbalových soutěží jako antikoncepce? vyvoval čilou diskuzi. Oddělení vzdělávání trenérů ČMFS nyní přichází s návrhem změn v dětských a mládežnických kategoriích. Tento návrh, který je též dostupný na stránkách ČMFS, si můžete přečíst i u nás a pokračovat v diskuzi. Úvodní slovo nám poskytnul Antotín Plachý.

 


Obhajoba systému rozvoje mládeže.

 

 

Zdravím Všechny trenéry, funkcionáře, rodiče, rozhodčí a vůbec všechny, kteří se zabývají fotbalem alespoň trochu víc, než jen v televizi. Nechci zde psát dlouhé úvodníky, protože to občas odrazuje a to důležité je napsáno níže, v odkazu na stránky ČMFS. Vzhledem k dlouhodobému vývoji se široká skupina lidí, kteří pracují s dětmi a mládeží zabývá otázkou jak prospět fotbalu v České Republice . Změny nejsou jen dílčí a zahrnují celý systém, který je propírán ze všech možných stran. To hlavní je však aby jsme měli dostatek dětí a mladých hráčů na hřištích, aby je fotbal bavil i vychovával, abychom dokázali vybrat ty nejlepší, kteří pak svou kvalitou budou reprezentovat, přinášet radost i peníze a přitahovat další mladé na fotbalové trávníky. Souvisí to samozřejmě s mnoha aspekty od způsobu jak naučit děti technickým dovednostem a  jak naučit trenéry učit až po změnu kulturního prostředí ve fotbale. Nejsou to lehké úkoly a je potřeba dbát na detaily, ze kterých se skládá celek. Jedním z těch detailů jsou nová pravidla pro minifotbal přípravek, která svou variabilitou dovolují trenérům využít co nejvíc možností jak dostat kluky i holky ze střídaček na hřiště, ale třeba i udělat týmy i tam kde to dosud nešlo. Nejde však zdaleka jen o pravidla, ale o jakýsi pedagogický úvod s organizačními doporučeními, která by měla pomoci i těm kdo mají základní C licenci, nebo nemají žádnou licenci, ale také rodičům, které chceme tímto vtáhnout více do výchovy dětí na hřišti.Detailů je opravdu mnoho a popisovat vše nelze. Otevřete prosím odkaz a přemýšlejte,
diskutujte a hlavně maximálně využívejte navržená pravidla pro růst dětí a fotbalové hry.

Pokud snad budete mít dotazy či připomínky pište je do komentářů, zkusíme  v diskusi podtrhnout podstatné a oddělit podružné.
Takže zkuste     http://nv.fotbal.cz/scripts/detail.php?id=64439&tmplid=1369

s pozdravem
Tonda Plachý
Úsek vzdělávání trenérů ČMFS

Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
Drahoš  - už aby to bylo |21-04-2010 14:37:28
já jen stručně k návrhům do "ankety":
1. menší hřiště -
ano
2. menší počet hráčů - ano
3. menší míč č.3 - ano - jen pro
U9
Hlavně ať to platí už od srpna. S tím asi většina nemá problém.
Problém budou mít okresní funkcionáři, kteří to musí zorganizovat a my.
Když přijede tým z 6 (U7,U8,89)hráči a já jich budu mít 12 (U7), tak
opravdu nikoho nepůjčím, ale nechám ty své hrát mezi sebou na druhém
hřišti. A budu organizovat jednodenní turnaje, při kterých si hráči
zahrají podstatně více, případně nemám problém zorganizovat i
samostatnou ligu, tak jak jsem to dělal v zimě. Ale to až podle toho, jak
nový systém bude fungovat. Prostě to se uvidí, jen už do toho jděme.
Mějte se všichni, zdraví JuDr
rossi23  - konečně |13-04-2010 14:31:02
jsem trenerem mládeže 20 let a konečně se začalo něco dělat pro soutěže
mladeže. Plně souhlasím s tím, aby se změnil systém
soutěží a to
především na urovni okresů.
Řada klubů už nyní má velké problemy
dát
dohromady 11 hráčů a pak vám ještě ti nejlepší odejdou do vyšší
soutěže. A proto souhlasím se snížením počtu hráčů a hrát na šířku
hřiště.
danykopy |13-04-2010 02:03:29
Ale jestliže chcete tu praxi dělat a uvažujete dopředu,tak by jste měl
trochu té představivosti mít...také se nevěnuji tvorbě pravidel a
řádů,ale pokud nebudou ti,kteří se tomu věnují vědět všechna pro a
proti,tak to pak povede kam?...to znamená,že právě vaše zkušenosti a
připomínky jsou velmi vítané a to i s těmi představami...co se týká
toho,že nemám pravdu,že nikdo nebrání v tom si zahrát se sousední obcí
fotbal...zajímalo by mě,kdo vám v tom brání???nemluvím o oficiální
soutěži...ta by se přece měla zrušit,jestli jsem to pochopil dobře...jak
jsem pasl už i jinde...nejsem proti změnám,ale nebral bych ty změny tak
převratně a bezhlavě...proč neumožnit menší počet hráčů,nebo třeba
souběžně víc typů soutěží....ale doposud mi nikdo nevysvětlil proč
uzavírat soutěže a rušit psaní výsledků???co se týká zrady dětských
duší,tak to jsem myslel k tomu,že by se měli půjčovat hráči různých
týmů...já vím někdo to snáší dobře,ale řekl bych,že většina
ne...zkuste si vzpomenout na svoje dětská léta,když vás třeba někdy
někdo vyřadil z kolektivu a nemuselo to být třeba ani při fotbale...vaše
reakce na můj názor se mi zdá zbytečně útočná,ale budiš....asi trpím
předsudky...pro vaší představu,já trénuji zatím předpřípravku,s
přípravkou a mladšími žáky nemám zatím zkušenosti,ale jelikoš mě to
za pár let čeká,musím se tím zaobírat již nyní....já s těmi mými
svěřenci běžně hraju 1+4 nebo 1+5 ale i 1+7 a všechno má své pro a proti
a rád využiju všech možností.
Daniel Kopec
milanvitek  - RE-pár lidí mi tu mluví z duše |12-04-2010 12:09:03
Pane danykopy, já netrpím přehnanou představivostí a promýšlet detaily v
tomhle směru nemusím, jelikož se věnuji praxi a ne tvorbě pravidel a
řádů. Když ještě jednou přečtete můj příspěvek, tak si všimněte,
že považuji rozdělení do výkonnostních skupin za záležitost několika
let, a určitě nemám ambice, se v dlouhodobé soutěží poměřovat s TCM
atp.
Píšete, že malým obcím není bráněno hrát soutěže a není třeba
nic měnit. Opět nemáte pravdu. Například soutěž mladších žáků nebylo
možné do letošní sezony v našem okrese hrát. Nejnižší soutěž MŽ byl
KP a to ještě 10+1 pokud se tam prokoušete přes starší žáky. (opět jsme
u toho, na to nejsou na malých obcích podmínky) Od sezony 09/10 máme novou
uzavřenou okresní soutěž MŽ dle návrhu 7+1. Ve skupině hrajeme i s MŽ
Tescomy a jestli je to pro ně ztráta drahocenného času, je otázka spíše
pro ně, ale asi ne když se tam dobrovolně přihlásili. Jinak pro naše kluky
obrovský zážitek zahrát si pod umělým osvětlením, na umělé trávě
proti tomuto soupeři. Výsledek 1:5 nikoho netrápil, ale motivace se
předvést, byla obrovská, účast 100% a o frustraci a zradě na dětských
duších, nebylo ani náznaku. Ba naopak o motivaci na dalších pár tréninků
postaráno.
Váš názor asi vychází z domněnek a předsudků, můj z
praktické zkušenosti, i když zatím jen půl sezónní. Kontakt s míčem a
úspěšnost zapojení i méně zdatných dětí do hry je neoddiskutovatelná a
jejich posun ve zlepšení HČJ taky.
Milan Vítek
APLACHY  - Souvislosti |09-04-2010 00:45:53
Jsem rád, že se diskuse rozeběhla a i když přispěvatelů není moc.
Dovedu si představit, že jsou mnozí pro a mnozí proti.
Těm, kteří neví
zda ano či ne bych rád doporučil, ať si dříve než tuto diskusi přečtou
ona navržená pravidla s "manuálem".Vzdělání totiž není jen
vlastní zkušennost, ale přijetí zkušeností jiných a těch je mnohem
více.
Těm kteří jsou proti, ať již principielně, nebo jen proti
nějakým detailům, bych rád doporučil aby si kritizované věci nejen
zkusili opakovaně, ale aby se na ně zkusili ZKUSILI podívat i z pohledu
výchovy hráčů, nejen z úhlu logistiky. To druhé je totiž prostředkem k
prvnímu. Jde o to co zažívají hráči, nikoliv trenéři. Vždyť mi
trenéři dětí to přece děláme většinou kvůli těm dětem a až pak
kvůli sobě.
Těm kdo souhlasí a vidí pozitiva bych rád řekl, vstupujte
také do diskuse a představte své názory a pomožte obrušovat hrany.

Cílem není prosadit pouhou změnu soutěží. Cílem je "i" pomocí
těchto soutěží změnit pohled na výchovu a výuku a pomocí výchovy
zlepšit kvalitu i postupně upadající renomé fotbalu v české republice.

Stále mluvíme o výchově a to nejdůležitější v tomto směru = výchovu
vlastních dětí, jsme se "většinou" neučili v žádné škole.
Většinou čerpáme z vlastních zkušeností v tendenci věřit, že je to
zkušenost dobrá a dostačující. V té víře nám někdy unikají podstatné
souvislosti.
Dovolím si příklad coby perličku právě z té výchovné
části, která hýbala naší republikou poměrně nedávno a intenzivně.

Raději to napíšu "neadresně" abych nevyvolal mezinárodní konflikt
V jedné nejmenované zemi je tradiční problém s nadměrnou konzumací
alkoholu. tento problém se vyhrotil tak, že opilí dospělí byli své děti
natolik, že to začalo být nápadné a vláda té země uvalila jakýsi druh
prohibice a vytvořila zákon o tom , že děti se bít nemají. K nám se
dostalo, že děti se bít nemají, protože to uzákonila země s vyspělým
sociálním systémem. Nikdo však již nepátral a nerozebíral proč, odkud a
kam to míří, Zda je nesprávné dítě plesknout přes ruce, dát pohlavek,
nařezat na zadek , nebo ztlouct do krve. Vždy je to o hledání míry a v
pedagogice, jako vědě o výchově se mluví o pedagogické kompetenci.
Skládání vlastního názoru, postoje i hodnot na základě všech dostupných
souvislostí.
Snad je tato vsuvka odtažená od tématu, ale chci pomocí ní
ukázat jak důležité je zkusit se na věci dívat z více stran a snažit se
hledat nejlepší řešení, které se může s léty stále posouvat.
Mějte
se hezky a věnujte dětem ...hráčům a hráčkám tolik své píle a lásky
jako dosud a možná i více lze li to.
Tonda Plachý
danykopy  - pár lidí mi tu mluví z duše |07-04-2010 01:27:53
Ano je to krásná představa pane Vítek,že se konečně i ty menší vesnice
budou moct zapojit,ale musíte ty věci tak nějak promýšlet do
detailů....buď budou muset hrát se stejně malými vesnicemi a v tom jim
pokud vím nebránil nikdo ani dosud,není tedy třeba nic měnit.a nebo,což
bude většina případů,se budou muset nebo chtít utkat i s většími
městy,vesnicemi,kluby...přesuňte se tedy trochu v čase...máte si zahrát s
větším klubem...super...máte 4 hráče,nebo třeba 5,nebo 6....zavoláte
trenérovi většího klubu,který má třeba hráčů 15....nebo 20,i
více....vážně si myslíte,že bude ztrácet svůj a jeho svěřenců a
rodičů drahocený čas k tomu aby přijel se 4,5 nebo 6 hráči aby si s vámi
jen tak zakopali?...samozřejmě on může přijet se všemi,ale to bude trochu
nepoměr sil a vy dostanete klepec a děti budou stejně flustrovaný a
utavený...o nějakém půjčování hráčů bych se raději ani
nezmiňoval....jak už někdo řekl níže...je to zrada pro dětskou
duši...neberme ty děti jako věci...jak už někdo podotkl níže,rozdělení
na více hřišť...to snad ani nechci zažít....zkusili jsme to jednou,byli
jsme na to dva,takže dobrý,ale tak nějak jsem z toho neměl ucelenej dojem o
týmu....a pak,když jsem třeba na to sám a něco podobnýho udělám při
tréninku,což je podmínka aby si co nejvíc zahráli,,tak to je
mazec....kdybych tohle měl zažívat při mistrákách,asi bych se na to
vykašlal a syna bych dal na jiný sport a já bych se věnoval také něčemu
jinému.
milanvitek  - Jsem pro |06-04-2010 17:01:38
Já myslím, že tento návrh je krok správným směrem. V našem okrese se
hraje prvním rokem soutěž mladších žáků 7+1 na šířku hřiště. Hraje
se dokonce ve dvou skupinách, přihlásilo 15 týmů. Jde o soutěž, která
nemá žádnou návaznost, tzn. mohl se přihlásit libovolný tým, třeba i
ten co má v této věkové kategorii zastoupení ve vyšších třídách.
Samozřejmě z této soutěže nelze nikam postoupit ani sestoupit. Zatím mohu
prohlásit, že to přispívá k dobru věci, uvolněná atmosféra, žádné
nadávky a tlak na hráče či rozhodčí (kteří jsou z řad činovníků
klubu), pravidelné střídání, to všechno provázelo naše zápasy v
podzimní části, agresivitu jsem nezaznamenal žádnou. Několik týmů hraje
s námi okresní soutěž starších žáků a tam už byla atmosféra naprosto
jiná, hlavně byl vidět tlak na výsledek, jehož projevem je počet a čas
střídání, dohadování se o verdikt rozhodčího atp. V soutěži starších
žáků samozřejmě hrajeme i s těmi mladšími a počet kontaktů s míčem
za zápas je u nich minimální, naopak v soutěži mladších je to
mnohonásobně více, pokrok u těchto hráčů byl očividný a projevil se i v
zápasech se staršími žáky 10+1 na celé hřiště ke konci podzimní
části.
Dá se předpokládat, že návrh rozvoje mládeže, dostane do hry
malé vesnice do 1000 obyvatel což je asi větší polovina registrovaných
klubů u nás. Pravda je taková, že když se v naší dědině (cca 750
obyvatel) narodí 5-8 dětí za rok a z toho 3-4 chlapci, tak těžko dáte
dohromady tým 14 hráčů ve dvou ročnících. Proto nevidím ani problém v
počtu minihřišť na zápas. Jestliže se tyto obce zapojí do uzavřených
soutěží, jen těžko budou mít hráčů na dva souběžné zápasy, spíš
jen na jeden, takže tu problém nehledejme. Nejtěžší předpokládám, bude
tvorba výkonnostně stejných skupin s ohledem na počet hráčů a vzdálenost
klubů. (To si ale sedne po pár letech)Výsledky a tabulky v tomto věku
nepovažuji za důležité, důležitá je hra a kontakt s míčem, čím
vícekrát tím lépe. Ti hráči si více věří a snaží se zapojovat do
hry, protože cítí šanci dostat se k míči a podílet se na hře mužstva. A
ruku na srdce není potřeba mávat od sedmy let dětem tabulkou soutěže v
kabině, pokud je to nenaučíme tak ani nebudou vědět, že nějaká tabulka
může být.
Přeji hodně hráčů i úspěchů v trenérské práci
Milan
Vítek FC RAK PROVODOV
PR |05-04-2010 16:22:46
Zdravím všechny.
Myslím, že pan Krejník to napsal opravdu trefně. Je
vidět, že má zkušenosti. Mně osobně, jak už jsem tady psal,se nový
systém libí. Pouze asi nebude hned akceptovatelný na menší vesnice a to z
důvodů jaké napsal Drahoš - to je přesně náš případ. Neměl by být
asi problém to, že když mám jako trenér dojem, že 1-2 kluci jsou fakt
šikovní, tak se domluvit s trenérem ve větším klubu/městě/ a dovézt tam
kluky na zkoušku. Nesmíme ovšem zapomínat, že všechno musí být za
souhlasu rodičů a zde je mnohdy zakopaný pes. Tak se mějte Radim přípravka
Drnovice/BK/
Drahoš  - názor z vísky |02-04-2010 12:48:24
zdravím všechny, mám toto. Souhlasím se zásadami- povzbuzovat, chválit,
hrají všichni hráči, nejde o výsledek atp., ale to nevyřeší změna
systému.Ale jinak si myslím, že některé novinky prosazuje někdo, kdo nemá
vlastní děti, případně nikdy netrénoval přípravku na vesnici. Na našem
okrese jsou týmy, které mají 10 hráčů v jednom ročníku, ale také týmy
které přijedou na zápas s 8 hráči tří ročníků. Jak to skloubit?
Půjčit hráče? To mám říci klukům - dnes
nehrajete za nás ( my budujeme
tým ), prodali jsme tě soupeřovi - to je pro malou dušičku zrada.
Připravit 3 hřiště - nereálné v našich podmínkách, přidáváte práci
obětavcům, kteří jsou už tak na hraně s volným časem. Výsledky -
souhlasím s poznámečkou od salek. Míč č.3 - no dobrá, ale naši U7

mají každý už svůj č.4. Byl jsem na turnaji U7, a to co předváděli
Slávisti s č.4 - střelba, kličky, levá, prává no prostě žádný
problém. K odpovědím pana Plachého na námitky - trochu se mi nelíbí styl
odpovědí, jeví se to jako znevažování práci trenérů těch nejmenších.
Můžu vás ubezpečit, že u velké většiny trenérů nejde o seberealizaci,
ale o službu dětem v jejich rozvoji, kterou dělají zdarma ve svém volném
čase a ZATÍM rádi.
Tak na to berte zřetel a nepokažte to!!!
Díky Jura
Drahoš trenér U7 RAFK Rajhrad
( pokud jsem něco napsal tvrdě, tak sorry,
není to myšleno zle )
salek  - Poznámečka |02-04-2010 10:59:07
Snížení počtu hráčů na hřišti je v pořádku z jasných důvodů. Jen
bych nešel cestou striktního předpisu, ale dal bych okresním fotbalový
svazům a klubům větší možnost volby. Tj. paraelní pořádání soutěží
7+1 a 5+1 a každý klub by se rozhodl, kde by hrál podle aktuálního
složení příslušného ročníku. Pokud mám vyspělé hráče, nemá cenu,
dle mého názoru, je drilovat na menším hřišti plném soubojů, ale dát
jim šanci rozvíjet hru na větším prostoru.

Jediný zásadní nesmysl
vidím ve zrušení evidence výsledků. Zrušení sestupů ano, výborně.
Zakázat ale týmům vést si tabulky?! Děti jsou hravé, soutěživé a
chtějí překonávat druhé. Takhle když budou hrát do "tmy", povede
to k některým ke snížení motivace vyhrávat hlavně u ročníků starších
přípravek. Proč se snažit vítězit, když o nic nejde? Vidím to na svém
ročníku, kde minimálně 50% hráčů ať dělám co dělám, se dokáže
maximálně koncentrovat a snažit jen když jde o soutěž. Navíc mám sám
dva syny 8+10 a jejich velkým hobby je sledování a tvorba tabulek všech
možných soutěží a logicky nejvíce se těší z tabulky soutěže, kde
hrají. Děti se chtějí podobat dospělým a sebrat jim možnost sledovat
svůj tým v "lize" mi přijde kontraproduktivní.

Trenéra tak nebo
tak zajímá IHV + THV a výsledek je podružný. Když nebudou sestupy, odpadne
i ten poslední výsledkový tlak.

Já jsem rozhodně pro zachování
bodování soutěží od U7 výše a vyhlašování turnajů s poháry či
cenami u mladších.
pkrejnik  - Pokračování komentáře |02-04-2010 00:47:03
To bych vám přál zažít, to je radost! Chvíli hraní, chvíli brekot,
chvíli výskání, pak i hádání a zase někdy hraní. Ale s tím já nemám
problém, vím, že si děti musí hrát. To myslím naprosto vážně! Ten
váš elaborát v praxi by se mi moc líbil! Jenže realita je jiná. Já třeba
musím kolikrát donekonečna vysvětlovat rodičům, proč jsem se málo
věnoval zápasu, proč má klučina nakopnutou nohu, anebo proč se zrovna
dneska naučil nové sprosté slovo od spoluhráče při hře. A co teprve
potom, až nám vymyslíte u těchto prcků tři a více hřišť. Zaplatíte
nám ke každému trenéra? :)
To jsem se zase rozepsal. Ale to bych u konce
nebyl asi nikdy,takže raději už končím. Odpovídat na dotazy tady nebudu,
protože na to opravdu čas nemám. Mám práci, rodinu a na hřišti jsem
přitom šestkrát týdně. Znovu říkám, je to spíše na ústní
povídání. Jen bych zopakoval, začněte nahoře a nemějte z nás pokusné
králíky. Pokud chcete, ulevit oddílům s méně dětmi, otevřete tyto nové
soutěže navíc, ale tyhle současné nám ponechejte. Nechte na nás, kam se
přihlásíme. Jako doplněk bychom s menšími hřišti neměli problém. Jako
doplněk to špatné není. Pak jde taky ještě o to, jestli tyhle novoty
nejsou cílené jako úlitba oddílům, které tvoří mládež jen tak naoko. A
že jich tu v okolí znám….
A ještě závěrem, zkuste se zeptat u
hokejistů, jak je to s menším hřištěm. Uź na to také začínají
přicházet, že menší hřiště hrané na třetinách patří pouze pro ty
nejmenší. Prý pak mají ve starších kategoriích trochu větší problémy
s bruslením po velkém hřišti…. 
Mějte se a zdravím
Petr Krejník
pkrejnik  - Konečně mám trochu času na odpověď |02-04-2010 00:42:48
Mám trošku problém s tím, kde bych začal. K napsání by toho bylo opravdu
hodně. Spíš bych navrhoval, aby byly v rámci diskuze organizovány nějaké
semináře v našich regionech, kde bych se určitě a rád objevil, pane
Plachý. Tam bychom to pak mohli probrat pěkně bod po bodu. Napíšu sem tedy
jen pár obecných myšlenek, které mě vedou k té mé „frustraci“.
V
první řadě tedy, neustále narážím v návrhu na opakování termínu
reprezentant, Rosický, nekonkurujeme zahraničí atd. Ano, to je úkol TCM,
sportovních tříd a jim podobných zařízení. Naším hlavím úkolem je
udržet kluky (holky) u fotbalu do dospělosti pro potřeby našeho „A“
mužstva a dále pak pro jejich případné uplatnění v jiných týmech
různé úrovně. Především z toho je totiž pak náš oddíl živ, při
momentální státní finanční podpoře fotbalu. Například (ne)příspěvky
od Sazky od doby stavby dnes už O2 arény a také, že ostatní loterie
odvádět nemusejí vůbec nic. Pokud se nám někdy v budoucnu podaří někoho
vychovat alespoň pro ligu, ne přímo pro repre, tak u nás může zůstat
maximálně tak v kategorii starších žáků, ale spíše již v mladších
žácích by měl přecházet do TCM, což každému u nás umožňujeme. Proto
si myslím, že veškeré vaše reorganizace by měly směřovat právě tam a
nás na menších městech nechte hrát fotbal. My si totiž nemůžeme dovolit
zbytečně ztrácet děti. Ovšem jestli svaz nemá zájem o menší oddíly,
stačí říct. Děláme to tu všichni pro radost a hlavně zadarmo, takže
maximálně přijdeme o tu radost…
S malými formami fotbalu mám za poslední
dva roky opravdu velké množství zkušenosti díky přátelákům a turnajům
z domova i ze zahraničí a myslím, že k nim mohu fundovaně (v rámci mé
subjektivity :) ) promluvit. Tak třeba nechat zahrát mladší žáky na půlku
hřiště 7+1 je fakt „nápad“. Taky jsme to zkoušeli a hned v prvním
zápase přišel vyražený dech s lehkým otřesem mozku. Dál to bylo i tak o
ničem. Zmenšené hřiště obecně prostě vybízí ke zvýšené agresivitě.
A pokud to bude ještě pískat rodič, tak to mě potěš…. Zkuste nechat
proti sobě zahrát ligová mužstva. Zkuste to rok a uvidíte. U nás na jihu
se momentálně zkouší 8+1 mezi vápny s delegovanými rozhodčími. Projel
jsem si několik zápasů zhlédnout, tam je ta agresivita díky rozhodčím
snížena, ale zaujaly mě i jiné věci. Třeba že například chybí střelba
ze střední vzdálenosti, protože většina brankářů je tu menší bránu
už velká. Ale velký problém zmenšeného počtu hráčů je, že děti
nehrají. Na lavičku se ani nevešly, jak jich bylo moc a hrálo jen pár
vyvolených, protože to bylo nerozhodně nebo o gól. Ještě větší
šílenost je nechat hrát starší přípravku 5+1. Nebudu teď psát o
agresivitě, ta je naprosto jasná, jen bych chtěl připomenout, že tímto
hřištěm budeme přicházet o, v tomto věku ještě trošku bojácnější,
šikovné hráče a vítězit budou bojovníci a buldoci. Hádejte, kdo bude v
budoucnu z nich techničtější a fotbalovější? Znovu opakuji, 90% hráčů
je u nás vychováváno pro nižší soutěže. Fotbal 5+1 je výborná forma
pro mladší přípravky, ale ne pro dorazový ročník. Tím je letos r.2001.
Ten už by měl hrát na půlku 7+1. Fotbalově na to ti hráči mají úplně v
pohodě. Jinak ti mladší, ať 5+1 hrají, ale pod dozorem trenérů! Formu na
více hřištích u nás zkoušíme, s tím, že hrajeme zápas a vedle hrají
mezi sebou momentální náhradníci proti sobě v rozlišovacích dresech. To
bych vám přál...
danykopy  - skromný dotaz |30-03-2010 00:27:02
Jak víte,že oni jdou tou správnou cestou?
APLACHY |26-03-2010 22:11:27
Dnes jsem mluvil s představiteli Dánského fotbalu a zástupci Maďarska.
Dánové ukazovali s pýchou téměř stejné nastavení jaké naleznete ve
výš zmíněném odkazu, ale říkali, že se jim to povedlo dotáhnout do 100%
po 4 letech přesvědčování, vysvětlování a "bojů" ( cca před
rokem mi podobnou zkušenost říkali Italové a mluvili o třech letech.
mďaři na nás závistivě koukali jak si s Dány notujeme a ptali se zda
bychom nemohli přijet k nim a udělat přednášku a osvětu aby se oni dostali
z toho bahna kam spadli trochu rychleji. Napadlo mě v ten moment, že tam rád
přijedu, ale až po tom co to tady všechno spustíme a rozběhneme, aby jsme
alespoň ty Maďary- kdysi slavné a silné - měli někde za sebou.
Nám
totiž nezbývá nic jiného než vychovávat naplno, protože ty rychlé
černošské a vůbec jižanské geny, kterých je plný svět jen tak
nedostanem, a nejspíš ani nechceme. Ledaže by to bylo jako v basketu kdy k
nám chodí mladí američané atp., aby tady alespoň v klidu přebývali,
když nemají v USA či Evrospkých ligách šanci.
Jak říká Pavel,
chtělo by to od Petra Krejníka říci co konkrétně je špatně, aby se to
dalo nějak vyložit. nebo možná projít nějaké ty námitky, které jsou
uvedené v diskusi zmíněného materiálu, třeba se tím některým otázkám
vyhneme.
Jo a Pavle bez licence :-) dojražte na kurs "Céčka"
....když nic jiného, najdete snad mnoho podobných, kteří chtějí vědět o
tom jak co učit a dělat něco víc
Tonda Plachý
Ludek Prochazka  - Nevím, jak bych to dělal. |24-03-2010 21:49:02
Kdyby to bylo letos, hrál byste ve věkové kategorii starší přípravka s
2-3 minitýmy odlišenými podle věku a výkonnosti. Dost pravděpodobně by
stejně sestavovaly své minitýmy i soupeři se stejným problémem. Nebo byste
možná dal dohromady 1 družstvo starší přípravky a jedno družstvo
mladší přípravky, záleží počtu hráčů jedné a druhé věkové
kategorie.
Kdyby to bylo příští rok, hrál byste soutěž mladších
žáků.
Zdraví Vás Luděk Procházka
PR  - Názor |24-03-2010 20:56:48
Nevím proč by se měli všichni zbláznit? Já si naopak myslím, že
konečně někdo přišel s něčím, co má hlavu a patu. Samozřejmě, co
člověk, to názor. Je potřeba si uvědomit, že doba je trochu jinde. Dnes je
problém už i na vesnici dostat děti k fotbalu a sportu jako takovému. Za
nás nebyly žádné PC, DVD apod. My jsme měli jenom sport. Mě nevadilo,
když jsem si zahrál 10 minut za zápas, chtěl jsem hrát a proto jsem chodil
trénovat, fotbal byl pro mně vším. A dnes? Jednou, dvakrát kluk nehraje a
už nepřijde nebo ho trenér seřve kvůli banalitě a on se rozbrečí a už
ho na hřišti nikdo neuvidí. Ale toto jsem už zde uváděl, ale jinde, nechci
se opakovat. Někdo tady říkal, proč se opičíme po zahraničí - Anglie,
Španělsko, Holansko, Portugalsko, Německo apod. A já se ptám, proč ne?
Proč si my Češi pořád myslíme, že všechno umíme nejlíp, že jsme pupek
světa!! Proč se nepodívat jinam a nepřevzít to, copak Španělé,
Angličané Portugalci, Holanďané nejsou fotbalisti! Copak my jsme nejlepší
na světě?
Samozřejmě, že všechno co je nové má zpočátku
problémy, ale chce to čas a né hned všechno odsoudit. Já taky nevím, jak
bych to dělal, když mám 15 kluků, ročníky 1999 - 2004 a z jednoho, dokonce
dvou ročníků neposkládám 7 lidí na zápas! Petře Krejníku, nekonči,
děláš to určitě dobře a jak nejlíp umíš!!
Tak se mějte, Radim
PAVEL, bez licence, Sokol Drnovice-přípravka
Pavel Zapletal  - Pro Petra |24-03-2010 08:32:36
Zdravím tě kolego a děkuji za reakci.
Jen tě prosím, aby jsi právě ty
důvody proč ,,kvůli reorganizaci" chceš skončit napsal.
Ne pro mne,
nebo pro Tondu Plachého, autora výše uvedeného příspěvku, ale pro nás
všechny!
Zajímají nás názory kladné, ale možná více ty záporné.
A
díky, že jsi se i jako jeden z mála podepsal.
pkrejnik  - Systém rozvoje mládeže? |23-03-2010 16:57:27
Můžu Vám říct jediné, a to že jste se totálně
zbláznili.......!!
Více v současné chvíli, po přečtení vašeho návrhu,
nejsem schopen napsat. Snad někdy seberu síly a rozepíšu se o důvodech
mého názoru. Momentálně ale nemám chuť psát, nýbrž po sedmi letech
práce u mládeže s trénováním končit! Díky Vaší reorganizaci!
Petr
Krejník
licence B
trenér mládeže Tatran Lomnice nad Lužnicí

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz