Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Náměty, postřehy, komentáře

Chceme to opravdu ?

Proč není střídavý start umožněn i té nejmladší věkové kategorii - přípravkám ? Možná právě v této věkové kategorii by to mělo největší opodstatnění. Chceme opravdu podporavat naši mládež ?

 

Vážení sportovní přátelé,

s ohledem na proklamované snahy našich fotbalových činovníků o zvýšení počtu odehraných utkání mládeže, bych se s Vámi rád podělil o následující zkušenost. Chci podotknout, že celá akce se udála v Plzeňském kraji, kde je pilotně rozjet projekt tzv.střídavých startů, umožňující start hráče ve dvou klubech.

 

Můj syn hraje v přípravce v klubu „X“ a jelikož se veškeré fotbalové aktivity v tomto klubu odehrávají pouze přes týden a víkend trávíme na chalupě, kde taktéž při klubu „Y“ funguje tým přípravky a navíc hraje zápasy o víkendech, chtěl jsem, aby kluk mohl hrát zápasy i v tomto klubu „Y“. Během dvou dnů byl ze strany mateřského oddílu a i nového oddílu dán souhlas, resp. podepsán souhlas se střídavým startem a k legalizaci chyběla již jen registrace do oddílu „Y“. Jak tušíte, zde nastaly problémy !

 

Jelikož klub „X“ se nachází v jurisdikci OFS „P“ a klub „Y“ v jurisdikci OFS „K“, nemůže OFS „P“ registraci vydat a musí ji údajně vydat OFS „K“. Tento ji vydat nemůže, protože se jedná o střídavý start z okresu do okresu a tudíž je to problém kraje, k čemuž se taktéž přikláním.

 

Jenže:

  • problém č.1 - střídavý start lze povolit jen v následujících případech:
    • u žáků - pouze z nižšísoutěže do vyšší
    • u dorostu - pouze znižšísoutěže do vyšší
    • u mužů do 23 let - z nižší soutěže do vyšší,ale i z vyšší do nižší ?!
  • problém č.2 – kraj neřídí soutěž přípravek a tudíž nemůže start legalizovat

 

Jelikož nesplňuji ani jednu z podmínek celá akce skončila tak, že malý bude nadále hrát za klub „X“ a kamarády v klubu „Y“ bude nadále jenom smutně sledovat.

 

V tomto příspěvku jsem chtěl poukázat na absurdity systému. Proč u dospělých je možné hostovat pomalu jak chcete a u mládeže, kterou „všichni“ chceme nyní rozvíjet, je to již pouze jedním směrem a u přípravek, toho základního pilíře, tato možnost vůbec neexistuje!!?

 

Na závěr podotýkám, že všichni zainteresování činovníci byly vstřícní a ochotní, ale vše ztroskotalo na stávajícím administrativním systému.

 

Pokud jste zažily něco podobného, chtěli bychom Vás tímto požádat o zaslání Vašich zkušeností, názorů , případně námětů jak tento stav zlepšit, abychom případně mohli dát námět odpovědným činovníkům svazu.

 

 

Evžen Veselý, www.fotbal-trenink.cz

Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
miliboj  - střídavý start |26-01-2011 21:18:50
hráči v Přípravkách by měli být registrováni. Vyřízení registrace ,
pokud se dostavíte osobně trvá 2 hodiny a poštou v rozjete sezoně
týden.
Střídavý start je výborná věc a sám jsem toho využil , 2
hráči ročník 2000 do mladších žáků . Ve svém klubu přípravku nemají
a nastupují v soutěži st.žáku , takže v soutěži ml.žáků si vedou
velice dobře . Nemůžou nastoupit za přípravku a na černo tam hrát nebudou
, to je mě proti srsti . Chápu trenéra , když nemá hráče - zdůvodu
nemoci ,zranění , z účasti na mši nebo rodinné události a před zápasem
dojde se domluvit postavím hráče bez registrace , nebo staršího hráče .
Dagon  - Registrace přípravek |24-10-2010 19:47:25
Osobně se příkláním úplně k novému typu "registrace" u
přípravek. Často se stává, že se děti po půl roce přihlásí na jiný
kroužek a tak registrace vůbec nemá smysl. A hrát si na přestupy u této
kategorie také vidím jen prostor pro ostrukce. Stačila by soupiska s hráči
a rodným číslem pouze na zápasy. Skutečný věk a rodné číslo bz mohlo
být doloženo kopií rodných listů, či občanského průkayu nebo jen
čestným prohlášením. To by musel mít trenér u sebe k nahlédnutí.
Vyřešilo by to vše. Nemuselo by se hrát na černo, byl by vyřešen
střídavý start a i zbytečné registrace.
Od starších žáků se situace
stabilizuje a tam registraci shledávám jako opodstatněnou.
PR  - registrace v přípravkách |06-05-2010 13:59:10
Zdravím všechny!
Sogun 1 mi mluví z duše, přesně o tom jsem chtěl teď
psát. Já mám taky problém, že mě příjde kluk do přípravky, začne
chodit na tréninky, abych já i rodiče poznali jestli ho to bude bavit a on se
sžil s ostatními. Pak bych ho chtěl zkusit v zápase, abych ho nažhavil a
udělal mu radost, když poctivě trénuje. Ale hrát nemůže, protože není
registrovaný. Tak potom se teprve udělá registračka na kterou se čeká, u
kluka vidím že ho to baví, chce hrát, ale nemůže, leckdy i přeastane
chodit. Vím že se někde staví hráči " načerno", na registračky
jiných/nemocných, chybějících/ hráčů. Ale co mají na druhou stranu
dělat, když kluk odpovídá věkové kategorii, registrovaní onemocní nebo
nepříjdou a jenom proto že nemá registračku tak nemůže hrát. Ještě
jsem nezažil aby někdo kontroloval u přípravky registračky. Tím
samozřejmě neschvaluji hraní " na černo". Je to vše o lidech,
jestli chce trenér vítězit za každou cenu a nebo učit kluky hrát fotbal.

Pak je tady další extrém, že příjde kluk, jeví se dobře, má zájem,
tak se hned udělá registračka. Mezi tím to toho kluka přestane bavit a
registračka leží nepoužitelná na klubu.
Takže taky bych souhlasil s
postupem navrhovaným sogun1, stačila by nějaká registrace na svém OFS,
potvrzená klubem a určitě by to bylo ku prospěchu věci.
sogun1 |05-05-2010 22:46:28
Dobrý námět.Pokud chceme k fotbalu fotbalu přilákat co nejvíce
dětí,proč je v přípravkách nenechat hrát je na rodná čísla,třeba
jenom jeden zápas na zkoušku?Pokud se zde naskytne možnost kupříkladu,jak
je uvedeno výše nestačil by pouze souhlas klubů.Pokud je nutné mít hráče
v přípravkách již registrované,proč registrace nevidají OFS,tím by byli
zaevidováni,čímž by nebyl falešný nárůst členů a byla by i kontrola
samotných hráčů,aby nehráli třeba v pěti klubech najednou.Na závěr by
mě zajímalo,jak je legislativně ošetřena skutečnost,že při zavedení
malých forem do soutěží je zde možnost,že tým,který má málo hráčů
si může na utkání půjčit hráče z druhého týmu.Není to s určítým
nadhledem také vlastně hostování a ti hráči by měli mí platný
registrační průkaz pro ten jiný tým?!
Frenky 11  - OTÁZKA |04-05-2010 16:12:16
Zajímavý postřeh. Zrovna taky hledám někoho, kdo by mi dal radu, která by
mi pomohla. Hraju v klubu, který má finanční problémy, nejsou tam pak tak
kvalitní prostory k zdokonalovaní a jako hráč rád na sobě pracuju a tahle
stránka mi pomáhá k individuálním procesům tréninku, jako i u
nezkušenosti trenéru, který především preferují 2 x do týdnu jenom a
jenom kondiční tréninky. Z hlediska, že se v klubu nacházejí hráči,
který tam už působí už kolem 8 let, tak mají automaticky místo v
základu, co je vůči novým hráčům k nabráni zápasových zkušeností
nespravedlivé. Proto jsem se rozhodl, že chci přestoupit do kvalitnějšího
klubu i v tom případe, že si nezahraju, tady se však vyskytl ten problém,
majitel mi odmítl povolit přestup v přestupovém obdoby i hostování, pokud
klub za mne neuhradí určitou částku v tisících korun. Zajímalo by mě
jestli na to má právo, pokud jsem z klubem nic nepodepsal a jestli se to dá
nějako obejít...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz