Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Banner

Rychlé míče

Rozhodování v blízkosti branky

Úspěšné řešení herních situací v blízkém okolí branky je životadárnou dovedností každého týmu, ať už brání či útočí. Bránící tým potřebuje gólu zabránit, útočící tým dovést akci do kýženého konce – gól. Pro obě strany je to velmi stresující situace, herní děj se odehrává v prostoru, ze kterého může padnout rozhodnutí a každé zaváhání se tvrdě trestá: bránící tým dostane gól, útočící jej nedá.


Aby byli hráči schopni takové situace zvládat z hlediska psychologického i herního, je třeba je takovým situacím vystavovat a nečekat až na zápas.
Útočník pak nebude střílet z pozice, ze které nejde skórovat a přihraje výhodněji postavenému spoluhráči, obránce nebude bezhlavě odkopávat míč zpět na nohu soupeři.


Níže uvedené cvičení je zaměřené na uvedenou problematiku. Neměli bychom však zůstat jen u vhodné architektury cvičení, ale zapracovat též na atmosféře, kterou cvičení provází. Co tím myslíme ? Navoďte kritickou atmosféru vyvoláním představ finálového utkání mistrovství světa,  posledních pět minut finále ligy mistrů za stavu 1:1 a podobně. Trenér v sobě musí najít kousek herce, aby v hráčích vyvolal ten správný pocit. Prostě nejde jen o trénink těla, ale též mysli. Jistě všichni máme v týmu takzvané zápasové a tréninkové hráče. Jedni jsou při zápase lepší než v tréninku, druzí naopak. Z těch tréninkových je třeba udělat zápasové. Toto je malý návod jak na to – zvykat si na stresové situace i v tréninku. Buďme však opatrní a nezapomeňme případně na závěr ani na odlehčení situace.


 

Situace

 

  • herní prostor o velikosti velkého vápna
  • 8 kuželů, branka, brankář 
  • dostatek pro plynulost hry  
  • dva týmy po 4 hráčích.

Průběh

  • bílý tým může skórovat do branek 1,4
  • šedý tým do branek 2,3
  • oba týmy skórují do velké branky
  • bodování:
    • 2,4: 1 bod
    • 1,3: 3 body 
  • když brankář chytí míč, rozehrává jej:
    • volně do prostoru, aby o něj mohly oba týmy bojovat
    • týmu, který nebyl v držení míče 
  • vyhrává tým s větším počtem bodů

Cíl

 

  • výběr vhodného řešení v blízkosti branky
  • rychlost rozhodování

Poznámky

  • variace: skórovat do velké branky jen hlavou či volejem za 10 bodů

 

 

Připravil Ing. Radek Votípka, www.fotbal-trenink.cz

Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz