Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Holandská vize očima Američana

11. Děti

„Fotbal je nejlepší, když je instinktivní, když vychází ze srdce. Mluvit o tom můžeš po

tom, při hře prostě hraj.“ Barry Hulshoff

Porozumět fotbalu je sranda ve srovnání s porozuměním dětí, které ho hrají. Každý věk přináší svoje problémy. Dochází k neustálému vývoji v rovině poznání, emoční, fyzické a sociální. Pro trenéry je to výzva. Jedno však mají všechny děti společné. Chtějí si hrát.

Zábava je sjednocující motiv. Některé děti se nechtějí učit, jiné nezajímá vítězství, další si nepamatuje, která je brána soupeře. Všechny baví hra a to je to, co je zajímá.

Děti chtějí zůstat dětmi. Příliš často chce trenér skrze děti naplnit svoje vlastní vize a ony se stávají jeho loutkami. Čas strávený na trénincích a zápasech je součást jejich dětství a neměl by být obrazem světa dospělých. Někteří dospělí na to často zapomínají. Zábava a hra se vytrácí ze života dětí.

Růst a pokrok by měl být měřen příspěvkem hráče ve čtyřech základním herních momentech(máme míč,získali jsem míč, ztratili jsem míč, soupeř má míč). Čím větší tento přínos je, tím větší pokrok hodnotíme. Dítě, které má silnou vnitřní motivaci a touhu, bude úspěšné v dosažení svých maximálních schopností. Dítě, které potřebuje být neustále povzbuzováno a motivováno z vnějšku, se bude zlepšovat jen dokud bude mít tuto podporu. Vnitřní motivace je jeden s velmi důležitých limitujících faktorů.

K tomu, aby se dítě mohlo podílet na hře, je důležité pochopit jak se hra odvíjí a jak ji mohu ovlivnit. Fotbal je dynamická a proměnlivá hra. Všechno se rychle mění. Tento dynamický element lze těžko postihnout ve statických „drilových“ cvičeních. Je totiž třeba umět vyhodnotit různé herní situace, číst hru, předikovat, přijímat rozhodnutí a realizovat je.

Existují 3 faktory, které určují kam až to může dítě dotáhnout:

Talent

Schopnosti dané „od Boha“. Jestliže chybí „základní výbava“, žádný trenér neumí toto manko zcela vyrovnat. Pohybové schopnosti, osobnost, inteligence, instinkt. To jsou všechno věci, které musí být nějakým způsobem přítomny.

Motivace

Existuje vnitřní a vnější. Vnitřní je důležitější. Bez silné vnitřní motivace na sobě pracovat a chtít něčeho dosáhnout talent nestačí. Trenér jako vnější motivátor může pomoci, ale velmi omezeně.

Prostředí

Na tuto oblast má trenér největší vliv. Talentované dítě se silnou vnitřní motivací umístěné do vhodného prostředí má velkou šanci dosáhnout svých nejlepších výkonů.

Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz