Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Sociální aspekt

Sociální aspekt

Obsah
Sociální aspekt
U6-U11
U11-U16
U16+
-všechny strany

Sociální aspekt


U6 - U11

  • v tréninku a soutěžení musí dominovat herní princip, který znamená víceméně příjemné zážitky. Hra, trénink jako radost a zábava. Pohyb působí dětem radost, není třeba je nutit. Soutěží rády a s vervou. Základem jejich konání je zábava
  • porážky by neměly být důvodem stresujícího postoje trenéra ani rodičů
  • v tomto věku jsou děti přístupné přejímání názoru druhých, dospělí jsou pro ně autoritou - v tom také spočívá odpovědnost dospělých
  • je třeba nezapomínat ani na hygienu, životosprávu a denní řád
  • podpora a pomoc ze strany rodičů, rodiny, školy je určitě vítaná a potřebná
  • děti se cítí dobře jako součást týmu, celku
  • probíhá první formování vztahů, přátelství
  • potřeba navodit bezpečné, důvěryhodné, organizované prostředí
  • jednoduchá pravidla, etika
  • učit se skupinovému chování ( pomáhat jiným, nechat si pomoci, respektovat druhé )
  • fair play soutěžení

U11 - U16

  • v tomto období se ukončuje orientace mládeže na sport, vytváří se vztah ke sportu jako k zábavě, ale také jako povinnosti, chci-li něčeho dosáhnout. Je třeba upevňovat zájem o sport, ale současně dbát na to, aby se neutvrzoval postoj, že kromě sportu nic jiného neexistuje
  • přístup trenéra má být taktní, diskrétní. Zkušenost rovněž říká, že větší přestupky je vhodné řešit až po opadnutí vášní. Chybou je nevšímavost, přehlížení, vytýkání nedostatků na veřejnosti. Je třeba se vyhnout ironii a nevystupovat ani příliš autoritativně
  • při jednání s hráči je vhodné volit diferencovaný přístup, kde je třeba mimo jiné brát na zřetel rozdíl mezi kalendářním a biologickým věkem
  • uvědomují si odpovědnost za výkon, post, chování
  • pěstujeme fair play a sportovní kolegialitu, vyžadujeme vhodné chování při tréninku i zápase
  • v tomto období dochází k vytváření měřítka hodnot, přesvědčení

 

U16+

  • rozvoj emocionální stability při výhře i prohře
  • pěstujeme kolektivní odpovědnost, povzbuzování spoluhráčů, přijmutí kritiky
  • mějme na zřeteli, že jsou již schopni rozlišovat kulturní a sociální rozdíly mezi lidmi, mezi sebou
  • řešení konfliktů - je třeba konflikty opravdu řešit, ne přehlížet či zlehčovat
  • plné uvědomování si ostatních, sebe sama a pozice v kolektivu
Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz