Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Nová cvičení

Trojičky - Koučink

Obsah
Trojičky
Trojičky bez soupeře
Trojičky se soupeřem
Koučink
Jak by mohla vypadat celá metodická řada?
-všechny strany

 

 

Koučink

Další způsobem, jak umocnit proces učení, je pokládání vhodných otázek, kterými hráče vedeme k nalezení správných řešení. Hráči se tak stávají řešiteli daného úkolu, berou si jej za svůj a radují se z toho, že jej zvládli. Takové otázky často začínají slovy JAK, PROČ, CO. Buď trpělivý při pokládání otázek a dej jim prostor pro odpověď. Budeš překvapený, co všechno se dozvíš.

 

Příklady otázek

JAK

Ot: Jakým způsobem budete komunikovat ?

Od: Zakřičením, mluvením i ukázáním rukou, kam chci dostat přihrávku.

 

Ot: Jak můžeme napomoci úspěšnosti přihrávek, vyhýbat se ostatním trojicím a provést co nejvíce přihrávek skrze branky  ?

Od: Z hlediska hráče s míčem – hlava nahoře, vnímání dění na hřišti, z hlediska hráče bez míče – rychlý pohyb do volného prostoru, tak aby mezi míčem a mnou bylo volno.

 

Ot: Jak se v té trojici dostanete nejrychleji do situace, kdy můžete bodovat přihrávkou skrze branku?

Od: Třetí hráč, který není adresátem první přihrávky odběhne a proběhne volnou brankou, kam dostává přihrávku od kolegů. 

 

Po otázkách typu JAK často následují otázky typu PROČ a CO.

PROČ

Ot: Proč hrát s hlavou nahoře?

Od: Abychom věděli co se na hřišti děje, kde jsou spoluhráči, kde jsou ostatní trojice, kde je volný prostor.

 

Ot: Proč nabíhat do volného prostoru?

Od: Usnadníme přihrávajícímu přihrávku, máme více času a prostoru na zpracování přihrávky. 

 

Ot: Proč si pomáhat různými druhy komunikace?

Od: Usnadňuje to provedení přihrávky.  Přihrávající ví komu, kam a jak přihrát.

 

Ot: Proč na kratší vzdálenosti používáme placírku?

Od: Je to přesnější a snažší. 

CO

Ot: Co je nejlepší způsob přihrávky na krátkou vzdálenost?

Od: Placírka.

 

Ot: Jaké jsou důležité věci pro úspěšnou spolupráci v trojici?

Od: Komunikace, kvalitní přihrávka(přesnost, razance, načasování) a využívání volného prostoru.

 

Ot: Co je třeba udělat před přihrávkou?

Od: Podívat se kde je spoluhráč.

 

Ot: Co udělat, když je někdo mezi přihrávajícím a přijímajícím?

Od: Být trpělivý na míči(přihrávající), najít si lepší místo(přijímající), komunikace(oba).

 

 

 


Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz