Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Banner

Nová cvičení

CogiTraining cvičení

Ukázka cvičení CogiTraining metody, které se snaží rozvíjet nejen naše tělo, ale též náš mozek.

 

 

 

 

Abychom využili celý potenciál těchto cvičení, doporučujeme si přečíst článek CorgiTraining metoda. Většina nás trenérů jsme praktici, kteří se nechtějí zdržovat omáčkou kolem a nemohou se dočkat vlastních cvičení, u kterých to stejně vždy všechno končí. Zde velmi doporučujeme projít si uvedený článek. Nové postupy a metody nespočívají jen v jejich cvičeních. Často se jedná o změnu myšlení, postojů a přístupů k tréninkového procesu. Pokud nedojde k této změně, samotná cvičení nestačí.    

 

Cogi kosočtverec 1

Situace

  • 4 mety rozestavěné do kosočvterce s jednou metou uprostřed
  • 2 míče
  • 6 hráčů: 2 a 2 proti sobě(první z dvojice mají míč), 1 a 1 proti sobě

Průběh

  • první hráči z dvojic vedou současně míč proti sobě na střed kosočtverce
  • uprostřed každý hráč zašlapává míč, směrem vpravo či vlevo obíhá metu a běží k míči zašlápnutým kolegou, přebírá jej a přihrává míč ze středu ven
  • hráči přijmou přihrávku a pokračují obdobným způsobem
  •   

Zde najdete Flash Player, ktery je treba nainstalovat, aby jste meli moznost sledovat video.

 

Cíl

  • vnímání, spolupráce, koncentrace
  • vedení, přihrávka

Poznámky

  • zašlápnutí je vhodné dělat stranou střední mety, podle toho, kterým směrem se bude obíhat(obíháme vlevo – zašlápnutí vpravo a naopak)
  • cvičení lze postupně rozvíjet variacemi hlavně těchto činností:
    • vedení míče do středu: zařazujeme různé manipulace s míčem(našlapovačky, převalovačky, kličky), ….
    • přihrávka ze středu: může být nahrazeno také vedením, narážečkou, ….
  • ideální počet hráčů je zmíněných 6, lze ve větším počtu, doporučujeme se tohoto počtu držet
  • variace: dalším krokem je, že do středu „jedou“ současně 4 hráči (pak jich potřebujeme minimálně 8)

Pozor

  • vnímání spoluhráčů - spolupráce tak, aby víceméně synchronně prováděli všechny činnosti
  • jakmile hráči cvičení zvládají, změníme jej, zvýšíme obtížnost – smyslem cvičení není jej dovést k dokonalosti a pak se opakovaně opájet jeho prováděním. Více než 3x stejné cvičení nepoužíváme. Změny stačí i malé, viz náměty v poznámkách.

 

 

Cogi kosočtverec 2

Situace

  • 4 mety rozestavěné do kosočvterce s jednou metou uprostřed
  • 8 míčů
  • 8 hráčů (to je ideální počet, může být více): 4 a 4 proti sobě, 2 a 2 proti sobě

Průběh

  • první dvojice z každé čtveřice vedou současně míč proti sobě na střed kosočtverce
  • první hráč z každé dvojice:
    • zašlápne svůj míč
    • vrací se pro míč zašlápnutý kolegou z dvojice
    • míč krátce vede a opět zašlapává (na stejném místě jako první míč)
    • obíhá metu vlevo či vpravo
    • přebírá míč zašlápnutý kolegou z druhé dvojice
    • vede míč ze středu ven a řadí se do zástupu
  • druhý hráč z každé dvojice:
    • zašlápne svůj míč
    • obíhá metu vlevo či vpravo
    • přebírá míč zašlápnutý prvním hráčem z druhé dvojice
    • vede míč ze středu ven a řadí se do zástupu

  

Zde najdete Flash Player, ktery je treba nainstalovat, aby jste meli moznost sledovat video.

 

Cíl

  • vnímání, spolupráce, koncentrace
  • vedení, přihrávka

Poznámky

  • zašlápnutí je vhodné dělat stranou střední mety, podle toho, kterým směrem se bude obíhat(obíháme vlevo – zašlápnutí vpravo a naopak)
  • cvičení lze postupně rozvíjet variacemi hlavně těchto činností:
    • vedení míče do středu: zařazujeme různé manipulace s míčem(našlapovačky, převalovačky, kličky), ….
    • vedení ze středu: může být nahrazeno přihrávkou, narážečkou, ….
  • variace: dalším krokem je, že do středu „jedou“ současně 4 dvojice (pak potřebujeme 12 hráčů)
  • ideální počet hráčů je zmíněných 8, lze ve větším počtu, doporučujeme se tohoto počtu držet

Pozor

  • vnímání spoluhráčů - spolupráce tak, aby víceméně synchronně prováděli všechny činnosti
  • jakmile hráči cvičení zvládají, změníme jej, zvýšíme obtížnost – smyslem cvičení není jej dovést k dokonalosti a pak se opakovaně opájet jeho prováděním. Více než 3x stejné cvičení nepoužíváme. Změny stačí i malé, viz náměty v poznámkách.    

 

  

Připravil Ing. Radek Votípka, www.fotbal-trenink.cz
Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz