Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Citomíč

Citomíč

Díky této pomůcce mohou vaši svěřenci udělat během jedné sezóny až 500 000 doteků s míčem. Profesionální fotbalista se průměrně dotkne míče za rok asi 50 000 krát. Není to dostatečný argument?
 
 
 


Přinášíme další námět jak zpestřit a zkvalitnit tréninkovou jednotku u přípravkových a žákovských kategoriích. Nejdříve se podívejmte na videoukázku.


 
 
 
Nyní můžeme přejít k motivačnímu heslovitému vysvětlení různých souvislostí.
 

Efekt opakování

Když se dítě učí hrát na klavír, má tendenci používat celou horní část svého těla: zápěstí, paži, rameno, trup. Dokonce i obličejové svaly vyloudí na tváři grimasu při každém tónu. S tréninkem a praxí přestane rodící se klavírista používat všechny zbytečné svaly a každý tón zahrává jen příslušným prstem. Pak dále rozvíjí "lekhý dotek" a postupně začíná hrát s půvabem a lehkostí. To je proto, že dítě postupně ustoupilo od používání masivního počtu neuronů a začalo používat jen těch pár, k dané činnosti předurčených. Toto efektivnější využívání neoronů se objevuje kdykoliv se staneme dovednějšími a zběhlejšími v nějaké dovednosti.  



Přínosy

  • Velkým počtem opakováním rozvíjíme ovládání míče.
  • Rytmický charakter podněcuje kognitivní připravenost potřebnou mírou pozornosti a koncentrace.
  • Možnost manipulace s časovým tlakem podle potřeb jednotlivců. 
  • Umožňuje podporovat správné držení těla z obecného hlediska.
  • Přirozenou cestou učí správnému specifickému stavění se k míči.
  • Rozšiřuje pohybový slovník.
  • Pohyb míče v třírozměrném prostoru umocňuje potřebu přesné práce s míčem.    
  • Dočasné potlačení vlivu síly úderu zdůrazní proces učení zaměřený na motorickou stránku věci.
  • Bez boty – zapojení většího množství vjemů(multisenzorová integrace) spolu se zvukovými vjemy(sonifikace) zkvalitňuje proces motorického učení
  • Zapojení hudby navodí to správné emoční a výukové prostředí.
  • Kombinace učení objevováním a napodobováním pomáhá urychlit a vylepšit proces učení.
  • Skupinové učení je skrze synchronizovaná cvičení velmi účinné
  • Plné soustředění na daný úkol zaručuje trvalé změny ve fotbalových dovednostech.
  • Udržování rovnováhy.


Metodické poznámky

  • Strukturovaná cvičení vedoucí k dostatečně silným paměťovým stopám v dlouhodobé motorické paměti.
  • Ruka držící síťku zůstává v poloze před břichem, zvláště důležité při cvicích kdy míč opisuje delší dráhu(zeměkoule)
  • Do správné polohy, která umožní optimální nákop nás dostávají pohyblivé dolní končetiny realizující pohyb laterání(do stran) i saginální(dopředu, dozadu), otevřený postoj.
  • Plynulá výměna stojné nohy.
  • Kombinace různých rytmů.
  • V pohybu jsou 3 věci – nohy, ruka, míč.
  • Ovládání míče v otevřeném prostoru, obtížnost zvýšíme omezením prostoru(tyče).
  • Různé způsoby kopu.
  • Plánování, evidování: tréninkového času, počtu opakování, odpočinku, druhu cvičení, pohybů.

Vizualizace dovedností zvyšuje výkon:
  • jasná představa o pohybu před vlastním provedením
  • schopnost sledovat pohybovou dovednost a umět ji analyzovat
  • čím rychleji jsi schopen si něco představit, tím rychleji to sám správně provedeš

Ideomotorika – přehrávání správných pohybů v mozku i v době mimotrénikové, třeba před spaním v posteli.
 

A jak si takovou pomůcku sestrojit ?

Stačí síťka na míč. Je vhodné ji vylepšit poutkem z nějakého pružného materiálu, za které pak síťku držíme. 

 
 
A příště už první sada cviků uspořádaná do metodické řady. 
 
 
Připravil Radek Votípka, Martin Vísner www.fotbal-trenink.cz inpirováni www.cogitraining.com
Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz